מצבעים מטורפים לחברי האתר! מזון איכותי לכלבים במחיר הזוי!

מקלחת לכלבים – המה והאיך

מקלחת, מי לא אוהב מקלחת? כולנו!!!

גם המתקלח וגם הסובבים אותו (לפחות ככה אני רוצה להאמין:), אבל מה בקשר לחברנו על ארבע? האם זה בריא? האם זה נחוץ? ובאיזה תדירות? ואיך? והאם לבקש את שירות זה בפנסיון לכלבים?

אז נתחיל בעניין הבריאות, ראשית, לכלבים יש שכבה שומנית המכסה את עורם כמו לבני האדם, שכבה זו מגנה על עורו תפקידה להגן מפני חיידקיים ווירוסים ומסייעת לשמור על לחות העור וגמישותו.
מקלחות רבות עלולות לפגום בשכבה זו ועלולות להוביל לגירודים, נשירה , פריחות, ריח רע, ולנשירה, לכן חשוב מאד לבדוק את תדירות המקלחות המומלצת לכלב שברשותכם, למען לשמור על בריאותו.

ארגון צער בעלי חיים ממליץ על מקלחת פעם בחצי שנה עם שמפו לכלבים (כן, יש שמפו מיוחד לכלבים ועוד נדבר על זה בהמשך) אך יותר רווח שאפשר בפחות זמן, והתדירות משתנה לפי סוגים כאשר הכלבים הקטנים כפודל זקוקים ליותר מאשר רועה גרמני, וכן בעלי פרווה חלקה זקוקים לפחות מאשר הפרווה המחוספסת.
בגדול יש הנוהגים פעם בשלשה חודשים ויש הנוהגים פעם בחודש אך יותר מזה יש להימנע שהרי עלול לפגוע בכלב כנ"ל אלא אם כן יש צורך כגון שהכלב התלכלך או שיחק בחול או בים וכו' או שיש אלרגיים בבית לפרווה או ללכלוך שיש צורך במקלחת לכלב על מנת לשמור על שאר בני הבית.

או קיי מה נשאר לנו? הא כן, האיך?

כבר דיברנו על חומציות השמנים המכסים את העור נכון, אז זהו רמת ה-PH של עורם שונות משלנו בני האדם, ולכן יש להשתמש אך ורק בשמפו מיוחד לכלבים ואל אפי' תחשבו על סבון לכלים, ובמידה וידוע לכם על מחלת עור או רגישויות שיש לכלב יש צורך להתייעץ עם וטרינר בהתאמת השמפו לכלב, הא כן, גם אם אתם מתכננים לשלוח את כלבכם לפנסיון לכלבים ראוי להודיע להם על כך, ובכלל על כל בעיות הבריאותיות שיש לכלבכם, חלק מהפנסיונים לכלבים אף דורשים זאת כחלק מתנאי הקבלה.
עדיף מלהימנע ממקלחות בימים הקרים בדגש על הגורים, הגורים אינם מווסתים את טמפרטורת גופם כראוי ולכן נוטים להתקרר.
מכל מקום יש לקלחם במים חממים ולא רותחים כמו שאנחנו אוהבים, שכן חום גופם של הכלבים חם הוא משלנו ולכן אל תחשוב מה אתה אוהב אלא מה כלבך אוהב (זה נכון גם לגבי בני האדם).
בזמן המקלחת יש להימנע ממגע בעניים והאוזניים ויש להשאירם יבשים, ואם כבר נכנס מים יש לשוטפם היטב במים פושרים ובמידה שיש חשש אפשר למרוח משחת עיניים (לא אנטיביוטית) או להתייעץ עם וטרינר.

הכלב עושה בעיות?

יש להתחיל בליטופים, כלבים אוהבים את זה, להרגיעם ולתת להם להרגיש לאט לאט את המים, אפשר לרוחצם ע"י דלי של מים ולא בלחץ הזרם, וכן אפשר להשתמש בחיזוקים חיובים ויישר לאחר המקלחת לפנק בחטיף טעים.
שלחתם את כלבכם לפנסיון של כלבים, אם כבר הרבה זמן מהמקלחת האחרונה אז למה לא לנצל את ההזדמנות ולהזמין את השירות, אך וודאי אם כבר קילחתם את הכלב לא מזמן יש להימנע מזה כנ"ל.

יש לשים לב! יש פנסיונים לכלבים שיש להם חצרות עם חול או יוצאים למקומות עם חול ולכלוך וכדומה, אם כן תתכננו שהמקלחת תהיה בפנסיון לכלבים בסוף השהות כך שהכלב יחזור לבייתו נקי ושמח.

* המאמר לא מהווה תחליף להתייעצות עם וטרינר!

לפנק את הכלב
ולפנק את הארנק!

מזון לכלבים במחירים הנמוכים ביותר בשוק!

לפנק את הכלב
ולפנק את הארנק!

מזון לכלבים במחירים הנמוכים ביותר בשוק!

דילוג לתוכן