מצבעים מטורפים לחברי האתר! מזון איכותי לכלבים במחיר הזוי!

למה לחסן? ולמה מקפידים הפנסיונים לכלבים שהכלב יחוסן?

הכלבים ככל בעלי החיים הינם חשופים למחלות, הרוצה לשמור על כלבו שלא יחלה צריך לחסנו מפני המחלות הנפוצות במקומו.

החיסון הוא החדרת הנגיף או החיידק מת או מוחלש (יש עוד אפשרויות לחיסון אך אין זה המקום להאריך) שאין בכוח המוחדר לחולל את המחלה אך מכל מקום הוא כן מעורר את מערכת החיסון של בעל החי ליצור נוגדנים למחלה, שבחשיפת בעל החי למחלה לא יחלה ממנה או יחלה אם במחלה באופן קל.

אבל למה לחייב? כל הרוצה לשמור ישמור, והמתרשל יתרשל, אז זהו, שלא!!!

כלבים נגועים בנגיפים או בחיידקים באפשרותם להדביק את מי שבא במגע עימם, ולא רק כלבים אחרים, נגיף הכלבת באפשרותו לעבור לאדם.

נגיף הכלבת הוא נגיף קטלני מאוד התוקף את מערכת העצבים של היונקים, להוציא מקרים בודדים כל הנדבק ממחלה זו מת מחמתה עד שזכתה המחלה בשיאי גינס לתואר המפוקפק המחלה הקטלנית ביותר.

לנגיף הכלבת מחמת הקטלניות שלו והעתיקות שלו, נמצאו עקבותיו בספרי חוקים עתיקים, לדוג' בחוקי אשנונה העתיקים (מוערך בין המאות ה-20 ל-19 לפנה"ס), כל בעל כלב בעל סימפטומים של כלבת מחויב לדאוג שלא יינשך ובמידה והכלב נשך נקנס בעל הכלב בקנס גבוה, גם במקורותינו יש לו היזכור בגמרא יומא פג:.

ההדבקה נעשית ע"י העברת רוק מהנגוע ובד"כ ע"י נשיכה, אך גם ע"י ליקוק והעברתו לאף, אוזן ופה יכולה לדבק, לכן החוק בישראל מחייב לכל הננשך נשרט או נפצע ע"י יונק להגיע ללשכת הבריאות המחוזית שם תתקבל החלטה בנידונו האם נצרך לקבל חיסון לפני הופעת התסמינים שכאמור ממנה אין דרך חזרה.

יש שאומרים שהשירותים הוטרינרים בעולם ראשית התפתחותם היתה למען המלחמה במחלת הכלבת.

אני יכול עוד להמשיך ולהפחיד את הקורא בחומרת המחלה, אבל אני חושב שזהו, הבנו שזה חמור (ומי שממשיך להתעקש, סביר להניח ששום דבר לא יעזור, לא משנה מה ייכתב), ולכן מובן החוק הישראלי גבי חיסון כלבת המחייב לכל בעל כלב לחסן את כלבו מגיל שלשה חודשים, אל אף שהחיסון תוקפו לשלש שנים ע"פ היצרן המדינה מחייבת כל שנה בעוד שארגון הבריאות העולמי ממליץ כל ששה חודשיים, זהו החיסון לכלבים היחיד שמחויב ע"פ חוק.

לכן מובן אפוא, הטעם שבכל הפנסיונים מחייבים בחיסון כלבת, בין מצד החוק, אך בעיקר שמירה על בעלי הפנסיונים הכלבים שברשותם והבעלים שאליה חוזרים הכלבים ועל זה הדרך.

מתן החיסון נעשה בגיל שלשה חודשיים וכל שנה על פי חוק כנ"ל.

מחיר החיסון הוא 50-120 ₪

שאר החיסונים הם רק בגדר המלצה, ולמחמירים יש מרפאות הבודקות את רמת הנוגדנים בדם הכלב ובכך לבדוק את נחיצות החיסון.

חיסון משושה: נקרא בשם זה היותו מחסן נגד 4 נגיפים ו2 חיידקים, מהם מחלות שמביאות למוות, כאשר שני החיידקים, שהם שני זנים שונים של מחלת לפטוספירוזיס הידועה בשם עכברת מדבקת גם בני אדם.

החיסון בהמלצת הארגון צער בעלי חיים נעשה מגיל 6-8 שבועות ויש לחזור עוד פעמיים בשנה הראשונה במרווחים של שבועיים, מגיל שנה ומעלה חיסון חד שנתי.

מחיר החיסון 120-240 ₪

לפנק את הכלב
ולפנק את הארנק!

מזון לכלבים במחירים הנמוכים ביותר בשוק!

לפנק את הכלב
ולפנק את הארנק!

מזון לכלבים במחירים הנמוכים ביותר בשוק!

דילוג לתוכן