מצבעים מטורפים לחברי האתר! מזון איכותי לכלבים במחיר הזוי!

הכנה לקיץ בבית ובשליחה לפנסיונים לכלבים

הקיץ כבר נמצא בעיצומו והטמפרטורות הגבוהות משפיעות על הכלבים שלנו ופעמים לדאבוננו לרעה, לכן במאמר זה כתבנו על הדברים שיש לתת הדעת עליהם, ובכך למנוע נזק לכלבים שלנו.

חום הגף הנורמלי לכלבים נע בין 37.5-39.4, ומנגנון פיזור חום העודף בכלבים אינו יעיל כשם שאצלנו בני האדם.

בני האדם הם דוגמא מצוינת לאורגניזם המווסת חום בצורה מעולה, המקנה לו אפשרות לחיות בתנאי סביבה רבים ומגוונים, אך דא עקא בכלבים מנגנון הפיזור חום אינו יעיל באותה צורה, שבעוד שאצל בני האדם יש את מנגנון הקירור ההזעה שפועל באופן יעיל, מאידך אצל הכלבים מנגנון זה אינו יעיל דיו כדי לקרר את גופם, והמנגנון העיקרי שלהם הוא ההלחתה [הגברת קצב הנשימה והוצאת הלשון לשם קירור הגוף] וכאמור הינה מנגנון פחות יעיל לפיזור החום.

לכן יש להשתדל ולהקפיד על הדברים דלקמן:

  1. שתיה – שתיה מרובה, עדיף להשאיר ביציאתנו מהבית שתי קערות מים לכלב [בפנסיון לכלבים ראוי שיהיה קערת מים נגישה לכלבים לכל עת, ולכן יש טוב לבדוק במיוחד בימות הקיץ עם בעלי הפנסיון לכלבים שאכן דואגים לכך].
  2. טיול – בימי הקיץ החמים יש להעדיף לצאת לטיול בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות בין הערביים ולאר מכן, אם בכל זאת יש צורך לצאת בצהריים יש להקפיד ללכת במקומות המוצלים ובגינות, המדרכות והאספלט בכבישים רותחים מחום ויכולים לכוות את רגלי הכלב ולכן יש להשתדל ללכת בצל [יש גם אפשרות לקניית נעלים לכלבים נגד החום, ולהתכונן לתקופת התרגלות קצרה לנעליים] ויש להימנע מפעילות גופנית מאומצת בשעות החום, וכן להימנע מהתפלשות בחול ועשבים ושיחים שהם מקור הדבקה בחיידקים וטפילים, לכן השולח כלבו לפנסיון לכלבים יש לבדוק אם יש טיולים ואימתי, ואם יוצאים לחצר לוודאות שאכן יש צלייה, בהרבה פנסיונים לכלבים ישנם מערפילים [מתזים] וברכות ועוד דרכים לצנן את הכלבים וטוב לבדוק.
  3. לא להשאיר כלב במכונית אפילו לכמה דקות, בשעות החום המכונית יכולה להגיע ל-70 מעלות גם אם משאירים חלון פתוח, אירוע שיכול להסתיים במוות מידי של הכלב!!!
  4. טפילים – הטיפול בטפילים אינו עניין אסתטי בלבד, אלא מלבד שמוצצים את דמם של הכלבים, הטפילים גם מעבירי מחלות בין של כלבים בין של בני האדם!, לכן מומלץ לטפל באופן עקבי [פעם בחודש ויש כאלו טיפולים שמחזיקים חודשיים], וזהו הזמן ששעלת המכלאות בעיצומה, ולכן כל השולח כלבו לפנסיון כלבים, טוב לחסנו כ-14 יום לפני הגעתו לפנסיון הכלבים, ויש פנסיונים לכלבים שדורשים זאת, לצד דרישה השווה בכל הפנסיונים לכלבים שהיא הגעת הכלב מטופל מקרציות ופרעושים בין ע"י אמפולה או כדור או קולר נגד פרעושים..
  5. מקלחת – על אף המקובל לחשוב שיש להרבות במקלחות לכלבים בעונת הקיץ, על פי ארגון צער בעלי חיים אין לקלח הרבה את הכלבים ואדרבא מזהירים מכך שכן ריבוי מקלחות בידה לגרום לנזק לכלבים והרחבנו במאמר אחר אצלנו באתר [מקלחת לכלבים – המה והאיך], התדירות המומלצת על פי הארגון לצער בעלי חיים הוא מקלחת כל חצי שנה [כמובן כל זה אמור שהכלב נקי, כאשר מתלכלך וודאי כולם מודים שיש לקלח], אך יש מומחים אחרים שדווקא ממליצים מקלחת אחת לחודש בימי הקיץ החמים, מ"מ וודאי יש להשתמש רק בשמפו המיוחד לכלבים, וכל זה כמובן שאין הכלב מתלכלך באופן חריג או לאחר תספורת, בהרבה פנסיונים לכלבים שישנם מספרות, עמהם גם יש מקלחות שמשתמשים בהם לאחר התספורות או במקים חריגות בצורך גדול, גם ישנם פנסיונים לכלבים, שיש להם שירות מקלחת לכלבים בתוספת תשלום, וראה לקמן.
  6. תספורת – יש להתחשב בכלבים שאינם מתאימים לאקלים שלנו בישראל, התספורת יכולה להטיב עמהם, אך אין לגלח את הכלב, יש הממליצים לעשות דילול עמוק לשיער וי הממליצים לנהוג על פי המלצת ארגון צער בעלי החיים ולספר עד השארת חצי סנטימטר, הגילוח יכול לגרום לבעיות עור כדלקמן, בחלק מהפנסיונים לכלבים ישנם שירותי תספורת ואכן אם אתם משאירים את כלבכם באחד מהפנסיונים לכלבים והכלב צריך תספורת אז טוב לשלב.

החום הרב מביא עמו גם את בעיות העור, הלחות והחום גורמות לריבוי החיידקים והפטריות בעור, ובכך יוצרים לגירויים לשכבות העור העליונות – האפידרמיס.

אחת הדלקות בעור נקראת ה'הוט ספוט', שהיא דלקת עור רטובה הפוגמת בעיקר בשכבה העליונה של העור אך במקרים חמורים יכולה אף לחדור עמוק יותר.
גילוח הכלב יכול לגרום לדלקת, לכן יש לספר כפי שהצענו לעיל.

הבעיה מתבטאת בתחילתה כנקודה אדומה קטנה ומתפשטת במהרה לעיגול אדום ומכאן שמה.

הטיפול כולל אבחון ומריחת משחה במקום הגירוי, ולעיתים אף טיפול אנטיביוטי.

כדי למנוע תופעת ה'הוט ספוט' יש לנהוג בכללים שהבאנו לעיל לשמירה על חום הגוף של הכלב מלעלות ולהרחיקו ממקורות של חיידקים וטפילים כחול עשב ושיחים כנ"ל.

לכלבים הסובלים מבעיות עור, אפשר להקל על הכלב בשימוש מזון מותאם לכלבים הסובלים מבעיות עור, כמזונות שהמרכיב העיקרי שלהם הוא חלבון סלמון ומעושר באומגה 3 ורכיבים נוספים המיועדים לבעיות עור, ומ"מ יש להתייעץ עם וטרינר, וכששולחים את הכלב לאחד מהפנסיונים לכלבים, אם יש צורך להקפדה לאוכל מסוים יש לדווח לפנסיון לכלבים על כך ולהביא עמכם את האוכל המיוחד לפנסיון כלבים, ובכך לדאוג שיקבל את המזון הראוי לו, וגם טוב לא לשנות את הרגלי האכילה.

בעיית החום פוגעת בכולנו, בנו ובחברנו על ארבע, אך יש הבדלים ביננו בני האדם לבינם  הכלבים בוויסות החום כנ"ל, ויש לתת הדעת כשאנו יוצאים לטיולים בים וכדומה אולי לא תמיד כדיי לצרף את כלבנו, שכן הסכנה מרובה מהתועלת, וגם ששולחים את כלבנו לפנסיון כלבים לבדוק ולברר כל שכתבנו לעייל, מ"מ אנו מאחלים לכם ולמשפחתכם קיץ מהנה ושמח.

 

לפנק את הכלב
ולפנק את הארנק!

מזון לכלבים במחירים הנמוכים ביותר בשוק!

לפנק את הכלב
ולפנק את הארנק!

מזון לכלבים במחירים הנמוכים ביותר בשוק!

דילוג לתוכן